تحليل از بورس تا انتخابات

آموزش بورس به زبان ساده و راهنماي سهام عدالت

تحليل از بورس تا انتخابات

تحليلي از بورس تا انتخابات و نوسان ۱.۲۵ تا ۱.۳ ميليوني شاخص

سه كارشناس بازار سرمايه ضمن اعلام سه ديدگاه متفاوت از روند بورس تا زمان انتخابات و صنايع مورد اقبال، نوسان شاخص را در محدوده ۱.۲۵ تا ۱.۳ ميليوني پيش بيني كردند. و ثبت نام در بورس افزايش يابد . 

 

به گزارش پايگاه خبري ، سه كارشناس بازار سرمايه ضمن اعلام سه ديدگاه متفاوت از روند بورس تا زمان انتخابات و صنايع مورد اقبال، نوسان شاخص را در محدوده ۱.۲۵ تا ۱.۳ ميليوني پيش بيني كردند.

اثر منفي انتخابات بر بازار سرمايه

عليرضا كاهدي: رقباي دولت اين امكان را دارند كه بازار را خراب كنند و نگذارند بازار طي مدت باقيمانده تا انتخابات رشد كند. بازار سرمايه و دريافت كد بورسي  فصل بهار را در حالي قرار است طي كند كه انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم پيش‌رو است و همين مسئله تاثير زيادي در روند بازار خواهد داشت.

زماني بورس، بازار مهمي نبود كه گروه‌هاي سياسي بخواهند براي انتخابات كاري انجام دهند ولي الان بازار مهمي شده و نگاه بسياري از مردم شايد به روند آن باشد. سقوط بورس مي‌تواند نارضايتي گسترده‌اي ايجاد كند. چندان خوش‌بيني كه بازار در مدت سه‌ماهه تا انتخابات رياست‌جمهوري رشدي داشته باشد، وجود ندارد. 

رقباي دولت در انتخابات سعي دارند بازار ريزش داشته باشد. برداشت آنها اين است اگر بازار منفي باشد از لحاظ سياسي به نفع آنان خواهد بود و دست بالا را در انتخابات خواهند داشت.

ممكن است برخي صنايع به دليل اتفاقات اقتصادي كه در آينده مي‌افتد فرصت‌هاي عالي براي سرمايه‌گذاري در اختيار سهامداران قرار دهند. اين احتمال وجود دارد مذاكرات برجامي خيلي سريع جواب ندهد و در اين مدت قيمت ارز رشد كند بنابراين به نظر مي‌رسد گروه صادراتي مورد توجه قرار گيرند و براي سرمايه‌گذاري جذاب شوند.

بهبود وضعيت صنايع غيردلاري با افزايش احتمال برجام

پيمان ارمغان: تاثير مذاكرات بر بازار در فصل پيش‌رو بيشتر و مهم‌تر از انتخابات رياست‌جمهوري است. متغيري كه اكنون بيش از بحث انتخابات در فصل پيش‌رو بر روي بازار تاثير خواهد گذاشت بحث برجام و مذاكرات است. به اين صورت كه اگر افقي ديده شود و احتمال توافق تقويت شود اين موضوع باعث فشار بر روي قيمت دلار خواهد شد و به تبع آن سهم‌هايي كه قيمت آنها با دلار بالا و پايين مي‌شود از اين موضوع آسيب خواهند ديد. از آن طرف شركت‌ هايي كه از رفع تحريم‌‌ها متنفع مي‌شوند، جذاب خواهند شد.

در اولين گام نيز بايد ديد نتيجه نشست وين چه مي‌شود زيرا اولين قدم جدي در بحث مذاكرات هسته‌اي بوده و نتيجه‌ مسير سياست‌ خارجه را مشخص خواهد كرد. اگر در اولين قدم نتيجه خاصي حاصل نشود شايد تداوم رشد منفي و تورم وجود داشته باشد اما اگر نتايج ملموسي از نشست وين بيرون بيايد آن زمان بايد از سهم‌هايي كه وابسته به قيمت دلار هستند به سمت سهم‌هايي كه از رفع تحريم‌ها منتفع مي‌شوند، حركت كرد.

بازار خنثي

مجتبي معتمدنيا: بازار سرمايه در مدت باقي مانده تا انتخابات رياست‌جمهوري خنثي خواهد بود. نه رشد خواهد كرد و نه ريزش چنداني خواهد داشت. هميشه قبل از انتخابات، بازار سرمايه عملا يك رشد كوتاه‌مدتي داشته بنابراين با مدنظر داشتن سابقه تاريخي بايد يك رشد كوتاه‌مدت را تجربه كند.

ولي اكنون همه مسائل تحت‌الشعاع برجام و پيش‌بيني نرخ دلار قرار دارد و طبيعتاً تا قبل از انتخابات رياست جمهوري، بازار روند خنثي خواهد داشت و شاخص در حد فاصل بين يك ميليون و ۲۵۰ تا يك ميليون ۳۰۰ هزار واحد در نوسان خواهد بود. بعد از انتخاب رئيس‌جمهور جديد شرايط بازار سرمايه تا حدودي متحول شود. و فروش سهام عدالت هنوز درست نشده .

بازار سرمايه به قيمت‌تر از بازارهاي ديگر است. حداقل اين است كه اكنون اصلاح شديدي نمي‌توان روي كليت بازار متصور بود. در شرايط فعلي اتصال به بازارهاي ديگر اصلا منطقي نيست. فروش سهام با اين قيمت‌ها، انتظار تورمي كه وجود دارد، چاپ اسكناسي كه انجام شده و خلق نقدينگي كه اتفاق افتاده به هيچ وجه منطقي نيست.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.