آرشیو بهمن ماه 1399

آموزش بورس به زبان ساده و راهنماي سهام عدالت

بررسي مزاياي شبكه هاي اجتماعي

بررسي مزايا و معايب شبكه‌هاي اجتماعي و تلگرام ضد فيلتر 

76 درصد افراد بزرگسال در آمريكا از شبكه‌هاي اجتماعي مانند فيسبوك، اينستاگرام، توييتر و غيره استفاده مي‌نمايند. از سال 2008 تا ژوئيه سال 2015 اين رقم افزايش 26 درصدي داشته است.

در رسانه‌هاي اجتماعي، كاربران ممكن است زندگي‌نامه‌اي از خود در قالب پروفايل ايجاد كنند، با دوستان و غريبه‌ها ارتباط برقراركنند، تحقيق كنند و افكار، تصاوير، موسيقي‌ها، لينك‌ها و موارد ديگر را به اشتراك بگذارند.

طرفداران سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گويند جوامع آنلاين باعث افزايش تعامل با دوستان و خانواده مي‌شوند وبه معلمان، كتاب‌داران و دانشجويان دسترسي ارزشمندي به پشتيباني و مواد آموزشي داده؛ تغييرات اجتماعي و سياسي را تسهيل كرده و انتشار اطلاعات مفيد را سرعت مي‌بخشد.

00_15.jpg

مخالفان شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گويند كه سايت‌ها، از ارتباطات چهره به چهره جلوگيري مي‌كنند. زمان را در اثر فعاليت‌هاي بيهوده هدر مي‌دهند؛ مغز و رفتار كودكان را تغييرمي‌دهند و آنها را براي بيش فعالي مستعد مي‌سازند و نيز كاربران را در معرض  خظر شكارچياني مانند كودك آزاران و سارقين قرار مي‌دهند. بطور كلي اطلاعات نادرست و بالقوه‌‌ي خطرناك، در چنين محيط‌هايي منتشر مي‌گردد.

جنبه مثبت: شبكه‌هاي اجتماعي اطلاعات را سريع‌تر از هر رسانه ديگر پخش مي‌كنند.

 78.5 درصد از خبرنگاران رسانه‌هاي سنتي، براي بررسي اخبار فوري از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كنند. 59 درصد از كاربران توييتر و 31 درصد از كاربران فيس‌بوك دنبال اخبار جديد در اين سايت‌ها بوده اند.شبكه‌هاي اجتماعي در مقايسه با 66 درصد براي تلويزيون، 26 درصد براي روزنامه‌ها و 23 درصد براي راديو، يكي از مهم‌ترين منابع خبري براي 46 درصد آمريكايي‌ها هستند.

000_5.jpg

كاربران شبكه‌هاي اجتماعي، مسئول گزارش وقايع قبل از رسانه‌هاي سنتي هستند، از جمله به حملات پاريس در فرانسه در 13 نوامبر 2015، شيوع ابولا در نيجريه و سيرالئون در ماه جولاي 2014، بمب گذاري در ماراتن بوستون در 15 آوريل 2013 و تيراندازي سالن تئاتر در 20 ژوئيه 2012 در Aurora  آمريكا اشاره نمود.

مقامات بلند پايه آمريكايي بيان كرده‌اند كه به سبب گردش سريع اطلاعات در شبكه‌هاي اجتماعي، مشتاق استفاده از امكانات آنها بوده و بيان كرده‌اند كنفرانس‌هاي خبري با تاخير زيادي اطلاعات را به اطلاع عموم مي‌رسانند.

جنبه منفي: شبكه‌هاي اجتماعي گسترش اطلاعات غير قابل اعتماد و غلط را ممكن مي‌سازند.

64٪ از افرادي كه از توييتر براي پيگيري اخبار استفاده مي‌كنند مي‌گويند كه با چيزي كه بعدها پي بردند "درست نيست" مواجه شده اند. 16٪ از كاربران توييتر بيان داشته‌اند كه " آنها خبري را بازتوييت يا توييت كرده و بعدا پي‌برده‌اند كه دروغ بوده است"

0000_2.jpg

در سه ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري سال 2016 آمريكا خبرهاي دروغين درباره دو نامزد درمجموع 37.6 ميليون بار در فيس‌بوك به اشتراك گذاشته شد. اطلاعات نادرست از طريق رسانه‌هاي اجتماعي مي‌تواند به خشونت يا تهديدات خشونت منجر شود.

در دسامبر 2016 يك مرد 28 ساله پس از تيراندازي در رستوراني در واشنگتن دستگير شد. وي اطلاعاتي نادرست در شبكه‌هاي اجتماعي مبني بر فعاليت گروهكي كودك آزار به رهبري هيلاري كلينتون در زيرزمين آشپزخانه رستوران خوانده بود

تحقيقات در دانشگاه ميشيگان حاكي از اين است كه حتي وقتي اطلاعات نادرست اصلاح مي‌شوند، تعداد افرادي كه اصلاح را از طريق رسانه‌هاي اجتماعي مشاهده مي‌كنند و يا آن را به اشتراك مي‌گذارند، كمتر از تعداد افرادي است كه اطلاعات غلط را مي‌بينند يا به اشتراك مي‌گذارند.

00000.jpg
 
جنبه‌ي مثبت: سايت‌ها وشبكه‌هاي اجتماعي به دانشجويان كمك مي‌كنند تا در مدرسه بهتر عمل كنند: دانلود تلگرام ضد فيلتر

59٪ از دانش‌آموزان با دسترسي به اينترنت گزارش مي‌دهند كه ازشبكه‌هاي اجتماعي براي بحث در مورد موضوعات آموزشي استفاده مي‌كنند و 50٪ از سايت‌ها براي صحبت در مورد تكاليف مدرسه استفاده مي‌كنند. پس از آنكه دبيرستان جورج در پورتلند در اورگان، برنامه رسانه‌هاي اجتماعي را براي مشاركت دانشجويان معرفي كرد، نمرات 50 درصد افزايش يافت، غيبت مزمن به ميزان 33 درصد كاهش يافت و 20 درصد از دانش‌آموزان مدارس به طور داوطلبانه تكاليف اضافي را انجام دادند.

برابر مطالعه‌ي انجام شده در ژانويه 2015 كه درمجله روانشناسي توسعه كاربردي منتشر شده است " دانشجويان سال اول كالج بايد از سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي براي ايجاد شبكه‌هاي دوستان جديد, اشتراك احساسات اجتماعي در مدارس جديد و كاهش خطر اخراج شدن استفاده نمايند.

000000.jpg

جنبه‌ي منفي: دانش‌آموزاني كه از شبكه‌هاي اجتماعي زياد استفاده مي‌كنند، نمرات كمتري اخذ مي‌كنند:

31 درصد از نوجوانان مي‌گويند كه استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي در هنگام انجام تكاليف، كيفيت كار آنها را كاهش مي دهد. دانش‌آموزاني كه از رسانه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌نمودند، معدل 3.06 را داشتند، در حالي كه معدل كاربران غيرمجاز 3/82 بود. دانش‌آموزاني كه درهنگام مطالعه از رسانه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌نمودند، در آزمون‌ها 20 درصد افت داشتند.

نمرات دانشجويان براي هر 93 دقيقه بيشتر از متوسط 106 دقيقه در روز ، به ميزان 0.12 امتياز كاهش يافته است، يك مطالعه نشان داد مدارسي كه ممنوعيت تلفن همراه اعمال كرده بودند، با بهبود عملكرد 6.41 درصد از دانش‌آموزان روبرو شدند.

0000000.jpg

اجراي قانون از شبكه‌هاي اجتماعي براي بدست آوردن و پيگيري مجرمان استفاده مي‌كند:

3 درصد از متخصصان فدرال، ايالتي و محلي در همه‌پرسي "اظهار مي‌كنند" رسانه‌هاي اجتماعي به حل جرائم ارتكاب شده كمك مي‌كنند. يك نظرسنجي توسط انجمن بين الملل فرماندهان پليس نشان داد كه 85 درصد از دفاتر پليس از رسانه‌هاي اجتماعي براي حل جنايات استفاده مي‌كنند. اداره پليس شهر نيويورك نيز از واحدي بنام "ردياب توييتر" براي دستگيري مجرماني كه در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت و خودستايي مي‌كنند! استفاده مي‌كند.

00000000.jpg

سايت‌ها وشبكه‌هاي‌ اجتماعي به پيگرد قانوني و محكوميت تعدادي از جرايم كمك نموده‌اند، از جمله، به متهم نمودن يك فوتباليست حرفه‌اي در مورد ارتباط نامشروع با فردي زير سن قانوني در انگليس در سال 2016 و دستگيري شورشيان مسابقات هاكي در ونكوور در كانادا در سال 2011 مي‌توان اشاره نمود.

مزاياي پيام رسان تلگرام

مزاياي پيام‌رسان‌ تلگرام ضد فيلتر

 

عدم همكاري مديران تلگرام با ايران، سواستفاده كشورهاي بيگانه از اين پيام‌رسان براي پيش‌برد اهداف خود، عدم دسترسي حاكميت به سرورهاي اين پيام‌رسان، انتقال كلان داده‌هاي ايران به خارج از كشور، راه اندازي بلاك‌چين و در نهايت طراحي ارز ديجيتال گرام از عمده‌ترين مشكلاتي بود كه شوراي عالي فضاي مجازي را مجاب كرد حكم به فيلترينگ اين پيام‌رسان_رسانه بدهد. 
پس از محدوديت براي تلگرام موضوع پيام‌رسان‌هاي داخلي بسيار داغ شد و اين پيام‌رسان‌ها توانستند در مدت كوتاه سه هفته‌اي بالغ بر 15 ميليون كاربر جذب كنند. 

بررسي‌هاي «بصيرت» نشان مي‌دهد نه تنها پيام‌رسان‌هاي داخلي كم‌تر از تلگرام نيستند بلكه مزاياي بيشتري نسبت به آن دارند. بهترين تلگرام ضد فيلتر :

 دانلود تلگرام ضد فيلتر در اينجا !!!

1) اينترنت رايگان پيام رسان‌هاي داخلي: سروش به كلي براي كاربران خود رايگان است و پيام‌رسان‌هاي ايتا، بله، بيسفون و گپ با هزينه‌اي معادل يك سوم قيمت اينترنت مورد نياز تلگرام محاسبه مي‌شوند. 

2) افزايش امنيت و عدم انتقال اطلاعات به خارج كشور: تلگرام به دليل اينكه تابع قوانين هيچ حكومتي نبوده و به كلي قاعده‌ خاصي بر روي پروتكل‌هاي اين پيام‌‎رسان وجود ندارد، هيچ الزامي براي حفظ اطلاعات كاربران خود ندارد اما پيام‌رسان‌هاي داخلي طبق قانون حفظ حريم شخصي در فضاي مجازي مصوبه هيات دولت و دستور مقام معظم مبني بر صيانت از اطلاعات شخصي، موظف به حفظ اطلاعات كاربران خود هستند.

3) قابليت پسنديدن: يكي از نواقصي كه تلگرام داشت رابطه يك طرفه در كانال‌ها بود كه اين موضوع در پيام‌رسان‌هاي داخلي اصلاح شده است،در حال حاضر پيام‌رسان‌هاي بله، سروش و گپ از اين موضوع بهره مي‌برند.

4) انجام عمليات‌هاي بانكي: يكي از مزاياي ويژه‌اي كه در پيام‌رسان‌هاي داخلي وجود دارد انتقال وجه، استعلام موجودي، خريد شارژ و صورت حساب‌گيري در فضايي امن است. اين مزيت در بله و گپ وجود دارد و در آينده‌اي نزديك اين قابليت در ديگر پيام‌رسان‌ها نهادينه مي‌شود.

5) فروشگاه‌هاي آنلاين: يكي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي حاضرين در بخش اقتصادي فضاي مجازي قابليت فروش كالا است؛ پيام‌رسان‌هاي داخلي با شناسايي اين موضوع شرايطي را ايجاد كرده‌اند كه كسب و كارهاي نوپا و يا قديمي مي‌توانند محصولات خود را بدون هزينه تبليغ كنند و حتي خريداران به صورت آنلاين آنها را خريداري كنند. گپ و بله پيشگام اين خدمت در بين پيام‌رسان‌هاي داخلي بودند.

6) تماس صوتي و تصويري: تلگرام هيچگاه قابليت تماس تصويري را براي كاربران خود راه اندازي نكرد، تماس صوتي اين پيام‌رسان هم در اكثر كشورها مانند انگليس و امارات و حتي ايران مسدود است اما اكثر پيام‌رسان‌هاي داخلي هم از مزيت تماس صوتي و هم از مزيت تماس تصويري بهره مي‌برند.

منافع ملي در استفاده از پيام‌رسان‌هاي داخلي

فارغ از مزاياي فني بهره‌گيري از پيام‌رسان‌هاي داخلي براي كاربران اين پيام‌رسان‌ها حافظ منافع ملي در بلند مدت هم خواهند بود. 
بر اين اساس اكثر كشورهاي جهان اعم از چين، كره جنوبي، انگلستان و روسيه به دليل حمايت از اقتصاد برآمده از فضاي مجازي و موضوعات فرهنگي «پروژه اينترنت ملي» خود را شروع كرده‌اند كه اين موضوع شامل مرورگر ملي، پيام‌رسان ملي و شبكه اجتماعي ملي مي‌شود.  

با توجه به رشد روز افزون اقتصاد ايجاد شده در فضاي مجازي نياز به پلتفرم‌هايي بومي كه سرمايه گذاران و مديران اقتصادي ايراني بتوانند با اعتماد كامل به سمت آنها حركت كنند بسيار احساس مي‌شود. 

پلتفرم‌هايي مانند تلگرام و يا مانند آن كه از بيرون ايران مديريت مي‌شوند و مديران آن هيچ تعهدي به كاربر ايراني ندارندنمي‎توانند بستر مناسبي براي اقتصاد فضاي مجازي ايران باشند زيرا بسيار تحريك‌پذير و غير قابل اعتماد هستند.

حفظ كلان ‌داده‌ها

يكي از اساسي‌ترين مزاياي بهره گيري از پيام‌رسان‌هاي داخلي حفظ كلان داده‌ها در داخل كشور است. در عصر انقلاب چهارم صنعتي داده به عنوان نفت در هر كشور است.

كلان‌ داده‌ها مجموعه كنش‌هاي اكثريت شهروندان در فضاي مجازي است كه نشان دهنده ذائقه و تمايل فكري آنها است و بر اساس آن مي‌توان براي يك كشور تصميم گرفت.

اين كلان‌ داده‌ها تقريبا در سراسر دنيا به عنوان اسرار ملي شناخته مي‌شوند و از آنها به عنوان ثروت ملي نام برده مي‌شود.
تجزيه‌وتحليل داده‌ها و اينترنت، كار نظارت و ارزيابي پيشرفت يك كشور را نسبت به گذشته بسيار ساده‌تر كرده كه اين امر به‌واسطه دسترسي به حجم انبوهي از اطلاعات شخصي كاربران امكان‌پذير است؛ اما هم‌اكنون با فناوري داده‌هاي بزرگ قدرت‌ها قادر خواهند بود از اين اطلاعات به‌طور مداوم براي نظارت رفتارهاي كاربران خود، در زمان وقوع (و تقريبا به‌ صورت بلادرنگ) استفاده كنند و اين به آنها در ارائه خدمات، منابع و سياست‌گذاري مناسب‌تر كمك مي‌كند.

اهميت امنيت در پيام‌رسان‌هاي داخلي

امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) در زمينه حفظ حريم خصوصي و امنيت مردم در پيام‌رسان‌ها فرموده‌اند: «مسئولان بايد امنيت و حريم داخلي مردم و كشور را حفظ كنند. تعرض به امنيت و حريم داخلي مردم «حرام شرعي» است و نبايد انجام شود.»

محرمانگي داده‌ها، جامعيت داده‌ها و قابليت دسترسي داده‌ها سه اصل در ارتباطات شبكه‌اي است؛ به عبارتي، در بحث پيام‌رسان‌ها، ما هنگامي مي‌توانيم به يك پيام‌رسان لقب ايمن بدهيم و آن را پيام‌رسان مطمئن بدانيم كه اين پيام‌رسان، اول؛ محرمانگي و خصوصي بودن پيام‌هاي ما را حفظ كند. دوم؛ پيام‌هاي ارسالي ما را گيرنده به همان صورتي كه فرستنده ارسال مي‌كند، دريافت كند. به عبارت ديگر پيام در حين انتقال دچار تغيير يا خرابي نشود. سوم؛ اين اطمينان وجود داشته باشد كه كاربران پيام‌رسان، به درستي به تمامي سرويس‌هايي كه براي آنها فراهم شده است دسترسي داشته باشند.

 

دانلود بهترين تلگرام ضد فيلتر

مهاجرت ايراني‌ها از فيس بوك

فيس بوك يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي در ايران و سراسر جهان بود و در واقع نخستين شبكه‌اي بود كه استقبال گسترده‌اي از آن شد و البته خيلي زود هم طرفداران خود را از دست داد. اوج فراگيري فيس بوك در ايران، سال 1390 بود كه تعداد 17 ميليون كاربر ايراني در آن عضو بودند. با ورود تلگرام و اينستاگرام، بيشتر كاربران Facebook به اين اپليكيشن‌ها نقل مكان كردند. البته اين روند تنها در ايران اتفاق نيفتاد و به نظر مي‌رسيد كه اين شبكه اجتماعي به مرز اشباع رسيده است.

در حال حاضر، برخي از كاربران ايراني براي ديدن عكس‌هاي بستگان و دوستانشان، هر از چند گاهي به فيس بوك سر مي‌زنند و صفحات ايرانيان خارج از كشور را چك مي‌كنند. همچنين بسياري از افراد از فيس بوك به عنوان يك محل ذخيره اطلاعات استفاده كرده و عكس‌ها و آلبوم‌هاي خانوادگي را در اين فضا نگهداري مي‌كنند كه البته تصميم درستي نيست.

پاتوق خبرنگاران و سياست‌مداران ايراني

اگرچه توييتر (Twitter) طرفداران زيادي در ميان مردم عادي ندارد اما سياست‌مداران، خبرنگاران و دنبال‌كنندگان اخبار از اصلي‌ترين طرفداران اين شبكه اجتماعي هستند. توييتر در سال‌هاي گذشته محدوديت 140 كاراكتري براي ارسال پيام مستقيم داشت اما كاربراني كه مي‌خواستند در هر لحظه در جريان اخبار قرار بگيرند، از آن استقبال كردند. حضور سياست‌مداران و خبرنگاران رسانه‌ها در توييتر و توييت كردن اخبار در لحظه، موجب شد تا سرعت انتقال اخبار در اين شبكه حتي از خبرگزاري‌ها نيز پيشي بگيرد و آن را تبديل به يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي در سراسر جهان تبديل كند.

با توجه به خبرمحوري و كم‌رنگ بودن جنبه سرگرمي و انتشار عكس و فيلم در توييتر، اين شبكه خيلي مورد توجه كاربران معمولي ايراني قرار نگرفت و فيلتر شدن آن نيز باعث شد تا به سرعت تعداد مخاطبان و طرفداران توييتر در ايران كاهش پيدا كند. توييتر از دو سال پيش، امكان ارسال پيام مستقيم را از 140 حرف به هزار و 100 افزايش داد اما اين امر نيز خيلي بر روي مخاطبان ايراني تاثير نگذاشت و همچنان استفاده از توييتر در ايران، بيشتر مختص به افراد سياسي و خبرنگاران است.

لاين؛ ارسال پيام و قابليت تماس صوتي

لاين (Line) اپليكيشني است كه علاوه بر ارسال و دريافت پيام، امكان تماس تلفني را نيز در اختيار كاربران خود قرار داد. اين ويژگي باعث شد تا در دوره‌اي كه تماس صوتي وايبر در ايران با محدوديت مواجه شده بود، لاين به پيام رساني محبوب تبديل شود. البته تماس صوتي لاين با تاخير يكي دو ثانيه‌اي تاخير همراه بود و امكان تماس تصويري نيز وجود نداشت و اين محدوديت‌ها باعث شد تا به تدريج، اپليكيشن‌هايي مانند تانگو، در بخش تماس‌هاي آنلاين، جاي لاين را بگيرند؛ اما لاين با كاركرد چندگانه خود همچنان يك شبكه اجتماعي محبوب مشابه فيس بوك بود.

نوشتن مطالب و انتشار پست و عكس مانند فيس بوك موجب شد تا اين اپ مورد توجه بسياري از كاربران ايراني قرار بگيرد. پشتيباني از زبان فارسي و ارائه صفحات آموزشي زبان انگليسي، سرگرمي و مسابقه به زبان فارسي هم بيان‌گر آن بود كه سازندگان ژاپني اين شبكه، حساب ويژه‌اي بر روي مخاطبان ايراني خود باز كرده‌اند. لاين هنوز هم براي حضور در بازار شلوغ كشورمان، برنامه‌هايي در سر دارد اما بعيد است كه حالا بتواند به يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي در ايران تبديل شود.

واتس اپ؛ انتقال فايل‌هاي مختلف بدون پايين آمدن كيفيت

واتس اپ (WhatsApp) در ابتداي شروع فعاليت خود اعلام كرده بود كه تنها براي يك سال، خدمات خود را به صورت رايگان به كاربران ارائه خواهد داد اما سازندگان آن پس از مدتي متوجه شدند كه در بازار به شدت رقابتي پيام رسان هاي موبايلي، جايي براي اپليكيشن‌هاي پولي وجود ندارد و به همين دليل، واتس اپ براي هميشه رايگان باقي ماند.

تلگرام ضد فيلتر


در اين اپليكيشن مي‌توان علاوه بر فرستادن متن، فايل‌هاي مختلف مانند پي دي اف و اسناد حجيم را بدون پايين آمدن كيفيت ارسال كرد و همين موضوع باعث شد تا به سرعت مورد توجه كاربران قرار بگيرد. رمزگذاري پيام‌ها پيش از ارسال و جلوگيري از سرقت اطلاعات افراد، از ديگر قابليت‌هاي مورد توجه واتس اپ است. حضور فعال 430 ميليون كاربر و ارسال متوسط 54 ميليارد پيام كوتاه به صورت روزانه باعث شد تا مارك زاكربرگ (مالك فيس بوك) در سال 2014 اين اپليكيشن نوپا و پردرآمد را خريداري كند.

ورود واتس اپ به ايران با سر و صداهاي زيادي همراه بود و مسئولان قضايي كشورمان خواستار فيلتر شدن آن شدند اما مسئولان وزارت ارتباطات در مقابل فشارها مقاومت كردند. پس از مدتي، سازندگان اين پيام رسان، زبان فارسي را نيز به واتس اپ اضافه كردند و از سال 1394، نسخه فارسي اين اپليكيشن موبايلي در حال فعاليت است.

ساير شبكه ها و پيام رسان هاي پرطرفدار ايراني و دانلود تلگرام ضد فيلتر

ايمو (imo)، تانگو (Tango) و اسكايپ (Skype) ساير گزينه‌هاي حاضر در ليست محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي در ايران هستند. ايمو و تانگو بيشتر محبوبيت خود را مديون تماس تصويري هستند اما اكنون تانگو به خاطر قطعي‌هاي مكرر و كيفيت پايين تصوير، بسياري از طرفداران خود را از دست داده است و اسكايپ و ايمو جاي آن را پر كردند. قابليت تماس تلفني تصويري و ارائه ويديو كنفرانس از راه دور با كيفيت مناسب باعث شد تا ايمو و اسكايپ مورد استقبال كاربران قرار بگيرد.

در ميان هجوم اپليكيشن‌هاي خارجي، چند شبكه اجتماعي ايراني مانند فيس نما و كلوب هم در حال فعاليت هستند و سروش و بيسفون هم مهم‌ترين پيام رسان هاي ايراني محسوب مي‌شوند. اين شبكه ها و پيام رسان هاي داخلي مرتبا توسط رسانه‌هاي رسمي تبليغ مي‌شوند اما هنوز نتوانسته‌اند در ميان كاربران به محبوبيتي دست پيدا كنند. شايد بتوان عدم اعتماد كاربران ايراني به سازندگان براي حفظ اطلاعاتشان را از اصلي‌ترين دلايل محبوب نشدن اين اپليكيشن‌ها دانست.

محبوب ترين تلگرام ضد فيلتر

گجت نيوز نوشت: در سال‌هاي اخير شبكه‌ هاي اجتماعي و پيام رسان هاي موبايلي رشد چشمگيري در سراسر جهان و به خصوص ايران داشته‌اند. در اين مطلب، محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي در ايران را معرفي خواهيم كرد.

ورود كاربران ايراني به شبكه هاي اجتماعي با فيس بوك آغاز شد اما در اين چند سال خير، انواع شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان ها راه خودشان را به كشورمان باز كرده‌اند. وايبر، لاين، اينستاگرام، واتس اپ، ايمو، توييتر و اسكايپ تنها بخشي از اين شبكه‌ها بودند كه به طور گسترده توسط كاربران ايراني مورد استفاده قرار گرفت اما برخي از آن‌ها به دلايل مختلف، بيشتر از بقيه به محبوبيت رسيدند. در اين مطلب قصد داريم به معرفي محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان ها در ايران و دلايل و چگونگي پرطرفدار شدن آن‌ها بپردازيم.

پرطرفدارترين تلگرام ضد فيلتر ايران

فيلتر شدن فيس بوك و ويژگي‌هاي ويژه تلگرام همچون ايجاد كانال، گروه‌هاي كاري، خانوادگي و آسان بودن دسترسي به آن از جهت موبايل‌محور بودن و فيلتر نبودن آن، اين اپليكيشن را به سرعت به پرطرفدارترين پيام رسان ايران تبديل كرد. اكنون حتي فيس بوك كه زماني بزرگ‌ترين شبكه اجتماعي كاربران ايراني محسوب مي‌شد در برابر تلگرام حرفي براي گفتن ندارد و اين پيام رسان ساده به عنوان بزرگ‌ترين پاتوق مجازي ايرانيان شناخته مي‌شود.

طبق آخرين آمارهاي منتشر شده، هم‌اكنون بيش از 45 ميليون و 800 هزار نفر كاربر ايراني در تلگرام عضو هستند و در واقع حدود نيمي از جمعيت كشور در Telegram فعاليت مي‌‌كنند كه در نوع خود آمار بي‌نظيري است و درآمد بسياري را نصيب صاحبان اين اپ روسي مي‌كند. اين پيام رسان محبوب در تمامي سيستم‌عامل‌هاي روز شامل اندرويد، آي او اس، ويندوز فون، لينوكس و ويندوز اجرا مي‌شود. كاربران مي‌توانند به راحتي پيام‌ها، تصاوير، ويديوها و انواع اسناد را با يكديگر به اشتراك بگذارند.

جالب اينجاست كه ايراني‌ها بيشترين كاربران حاضر در تلگرام را تشكيل مي‌دهند. برخي از كارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند كه فيلتر شدن و محدوديت دسترسي به شبكه‌هاي ديگر مانند فيس بوك، وايبر و لاين باعث هدايت مردم به تلگرام شده است.

پرطرفدارترين اپليكيشن اشتراك تصوير و دانلود تلگرام ضد فيلتر در اينجا :

در حال حاضر اينستاگرام پس از تلگرام، دومين شبكه اجتماعي محبوب در ايران است. اين اپ پرطرفدار آمريكايي در ابتدا تنها يك ابزار ساده براي اشتراك‌گذاري تصاوير بود اما در سال 2012 فيس بوك اين اپليكيشن را خريد و اين موضوع باعث شد رشد چشم‌گير 23 درصدي كه 20 برابر بيشتر از ميزان رشد خود فيس بوك است را تجربه كند. حالا ديگر بسياري از فروشگاه‌ها و شركت‌هاي مختلف هم صفحه اينستاگرام ساخته‌اند و اجناس و خدمات خود را معرفي كرده و حتي به فروش آنلاين پرداخته‌اند. از سوي ديگر كاربران معمولي هم براي به اشتراك‌گذاري و جمع‌آوري لايك به رقابت مي‌پردازند و بازار مكاره خريد و فروش لايك‌هاي بيهوده نيز در اين فضا ايجاد شده است.

چهره‌هاي معروف مانند بازيگران و خواننده‌ها نيز در ميان طرفداران اينستاگرام ديده مي‌شوند. بهنوش بختياري با 5.5 ميليون فالوور، بيشترين دنبال‌كننده را در ميان كاربران ايراني اينستاگرام دارد و هر پستش به طور متوسط، 100 هزار لايك مي‌خورد. يك خواننده زيرزميني به نام اميرحسين مقصودلو ملقب به تتلو با 4 ميليون فالوور در رتبه بعدي قرار دارد.
عكاسان از ديگر گروه‌هاي طرفدار Instagram هستند كه از اين فضا براي انتشار عكس‌هاي خود استفاده مي‌كنند. البته حضور اينستاگرام در ايران با حاشيه‌هايي هم همراه بوده و اين موضوع كه امكان فيلتر شدن صفحات غير اخلاقي وجود ندارد، بارها خبرساز شده بود اما در هر حال، اينستاگرام يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي جهان است.

مهاجرت ايراني‌ها از فيس بوك

فيس بوك يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي در ايران و سراسر جهان بود و در واقع نخستين شبكه‌اي بود كه استقبال گسترده‌اي از آن شد و البته خيلي زود هم طرفداران خود را از دست داد. اوج فراگيري فيس بوك در ايران، سال 1390 بود كه تعداد 17 ميليون كاربر ايراني در آن عضو بودند. با ورود تلگرام و اينستاگرام، بيشتر كاربران Facebook به اين اپليكيشن‌ها نقل مكان كردند. البته اين روند تنها در ايران اتفاق نيفتاد و به نظر مي‌رسيد كه اين شبكه اجتماعي به مرز اشباع رسيده است.

در حال حاضر، برخي از كاربران ايراني براي ديدن عكس‌هاي بستگان و دوستانشان، هر از چند گاهي به فيس بوك سر مي‌زنند و صفحات ايرانيان خارج از كشور را چك مي‌كنند. همچنين بسياري از افراد از فيس بوك به عنوان يك محل ذخيره اطلاعات استفاده كرده و عكس‌ها و آلبوم‌هاي خانوادگي را در اين فضا نگهداري مي‌كنند كه البته تصميم درستي نيست.

از صفر تا صد تلگرام ضد فيلتر

از صفر تا صد تلگرام ضد فيلتر 

در ميان انبوه اپليكيشن هاي پيام رساني كه اين روزها در موبايل ها مي بينيم، شكي نيست كه تلگرام يكي از محبوب ترين آنهاست. اين اپليكيشن كه توسط دو برادر برنامه نويس روس طراحي شده در سال 2013 به صورت كراس پلتفرم در اختيار كاربران موبايل قرار گرفت و به خاطر امكاناتي منحصر به فرد در مدت زماني كوتاه توانست به يكي از محبوب ترين اپليكيشن هاي پيام رسان در دنيا تبديل شود.

آمار و ارقام در مورد تلگرام خيره كننده است. طبق آخرين برآوردها تلگرام هم اكنون بيش از 100 ميليون كاربر فعال دارد و روزانه بيش از 15 ميليارد پيام در اين اپليكيشن ارتباطي رد و بدل مي شود. جالب است بدانيد كه طبق گزارش خبرگزاري هاي داخلي، حدود 20 ميليون نفر از جمعيت كاربران اين اپليكيشن پيام رساني را ايراني ها تشكيل مي دهند.

تا پيش از تلگرام، وايبر پرطرفدارترين اپليكيشن پيام رساني در ميان ايراني ها محسوب مي شد. اما مشكلات و اختلالاتي كه براي آن به وجود آمد موجب شد كه كاربران اين اپليكيشن ارتباطي به سوي گزينه بهتر مهاجرت كنند؛ اپليكيشني كه هم در سرعت پيام رساني مثال زدني است و هم از لحاظ امنيت و حفظ حريم شخصي بالاتر از رقباي قديمي تر خود قرار گرفته است.

در اين مطلب هر آنچه مي بايست در مورد تلگرام بدانيد را به شما آموزش خواهيم داد.

چگونه در تلگرام ثبت نام كنيم؟

دانلود تلگرام ضد فيلتر چگونه است ؟

 

 

عضويت در تلگرام بسيار ساده است و با طي چند مرحله ي كوتاه انجام مي پذيرد. پيش از هر چيزي بايد اين اپليكيشن پيام رسان را براي يكي از پلتفرم هاي دسكتاپ، اندرويد، ويندوزفون و يا iOS دانلود نماييد. پس از باز كردن تلگرام براي نخستين بار با صفحه اي مانند تصوير زير مواجه خواهيد شد.

روي گزينه Start Messaging كليك كنيد تا به مرحله ي بعد فرستاده شويد. در پنجره ي Your Phone پيش شماره كشور ايران را انتخاب و شماره تلفن خود را بدون در نظر گرفتن صفر ابتدايي وارد نماييد.

پس از آن بايد كدي كه توسط پشتيباني تلگرام به شماره موبايل تان فرستاده مي شود را در قسمت Code وارد و تيك بالاي صفحه را بزنيد. در صورتي كه كد وارد شده صحيح باشد به بخش بعدي منتقل مي شويد و با وارد كردن نام و نام خانوادگي ثبت نام شما به پايان مي رسد.

از صفر تاصد تلگرام ضد فيلتر

از صفر تا صد تلگرام ضد فيلتر 

در ميان انبوه اپليكيشن هاي پيام رساني كه اين روزها در موبايل ها مي بينيم، شكي نيست كه تلگرام يكي از محبوب ترين آنهاست. اين اپليكيشن كه توسط دو برادر برنامه نويس روس طراحي شده در سال 2013 به صورت كراس پلتفرم در اختيار كاربران موبايل قرار گرفت و به خاطر امكاناتي منحصر به فرد در مدت زماني كوتاه توانست به يكي از محبوب ترين اپليكيشن هاي پيام رسان در دنيا تبديل شود.

آمار و ارقام در مورد تلگرام خيره كننده است. طبق آخرين برآوردها تلگرام هم اكنون بيش از 100 ميليون كاربر فعال دارد و روزانه بيش از 15 ميليارد پيام در اين اپليكيشن ارتباطي رد و بدل مي شود. جالب است بدانيد كه طبق گزارش خبرگزاري هاي داخلي، حدود 20 ميليون نفر از جمعيت كاربران اين اپليكيشن پيام رساني را ايراني ها تشكيل مي دهند.

تا پيش از تلگرام، وايبر پرطرفدارترين اپليكيشن پيام رساني در ميان ايراني ها محسوب مي شد. اما مشكلات و اختلالاتي كه براي آن به وجود آمد موجب شد كه كاربران اين اپليكيشن ارتباطي به سوي گزينه بهتر مهاجرت كنند؛ اپليكيشني كه هم در سرعت پيام رساني مثال زدني است و هم از لحاظ امنيت و حفظ حريم شخصي بالاتر از رقباي قديمي تر خود قرار گرفته است.

در اين مطلب هر آنچه مي بايست در مورد تلگرام بدانيد را به شما آموزش خواهيم داد.

چگونه در تلگرام ثبت نام كنيم؟

دانلود تلگرام ضد فيلتر چگونه است ؟

 

 

عضويت در تلگرام بسيار ساده است و با طي چند مرحله ي كوتاه انجام مي پذيرد. پيش از هر چيزي بايد اين اپليكيشن پيام رسان را براي يكي از پلتفرم هاي دسكتاپ، اندرويد، ويندوزفون و يا iOS دانلود نماييد. پس از باز كردن تلگرام براي نخستين بار با صفحه اي مانند تصوير زير مواجه خواهيد شد.

روي گزينه Start Messaging كليك كنيد تا به مرحله ي بعد فرستاده شويد. در پنجره ي Your Phone پيش شماره كشور ايران را انتخاب و شماره تلفن خود را بدون در نظر گرفتن صفر ابتدايي وارد نماييد.

پس از آن بايد كدي كه توسط پشتيباني تلگرام به شماره موبايل تان فرستاده مي شود را در قسمت Code وارد و تيك بالاي صفحه را بزنيد. در صورتي كه كد وارد شده صحيح باشد به بخش بعدي منتقل مي شويد و با وارد كردن نام و نام خانوادگي ثبت نام شما به پايان مي رسد.

درآمد تلگرام با روش تبليغات

 در آمد تلگرام با روش تبليغات ؟ ديليت اكانت تلگرام توسط كاربران چقدر تاثير منفي داشت ؟

خود بر و بچه هاي تلگرام ضد فيلتر هم شايد فكر نمي كردند كه نرم افزاري كه براي ارتباطاتان امن و در كَل كَل با دولت روسيه ساختند اين چنين تبديل به نرم افزاري پولساز و اقتصادي در كشور ما شود، اما ما از قديم نشان داده ايم كه نبوغ مان در حدي است كه حتي روياهاي اجانب هم به ما نمي رسد و هرجا كه پول باشد فعل خواستن را حتي با بيش تر از شش زمان فعلي دستور زبان فارسي مي توانيم صرف كنيم.

زمان چندان زيادي از ارائه قابليت ساخت كانال توسط تلگرام و كانال داري نمي گذرد اما در همين زمان كوتاه، اين حوزه به يكي از حوزه هاي پربازده اقتصادي تبديل شده، اقتصادي كه ماليات ندارد، هزينه توليدش هم پايين است و فقط كافي است راه و رسمش را ياد بگيريد تا وارد اين بازار پولساز شويد.

تبليغات كانالي
شايد همه شما با اين دست از تبليغات رو به رو شده باشيد يا حتي خودتان خواسته ايد كه به كانال هاي مختلف تلگرام تبليغ بدهيد. اين كانال ها براي قيمت تبليغات ساز و كار مشخصي ندارند به همين خاطر قيمت ها در بازار اختلاف زيادي دارد ولي 3 شاخص كلي وجود دارد كه بر مبناي آن ها تبليغ مي گيرند.
البته برخي هم برمبناي تعداد روز تبليغ مي گيرند كه تعدادشان بسيار نادر است، بعضي ها هم در كنار تعرفه هايشان امتيازات ويژه اي هم به تبليغ دهنده مي دهند از جمله اين كه تا نيم تا يك ساعت بعد از درج تبليغشان روي آن پستي نمي گذارند و تخفيفات ويژه براي آن هايي كه براي بيش از يك ساعت يا بيش از 10 هزار بازديد تبليغ مي دهند.
كم ترين ميزان تبليغ 2 هزار تومان براي يك هزار بازديد است و بيش ترين ميزان، 10 هزار تومان براي هر يك هزار بازديد است. البته يك روش تبليغات ساعتي هم هست كه كم ترين ميزانش ساعتي 6 هزار تومان است و ادمين ها در بيش ترين ميزان براي تبليغات ساعتي 100 هزار تومان دريافت مي كنند.
دانلود تلگرام ضد فيلتر در اينجا قابل استفاده است . 

افزايش تعداد كاربران كانال
در اين روش در ازاي مبلغ معيني به شما تعهد مي دهند كه تعداد كاربران كانالتان را به صورت تضميني بالا مي برند اما درخصوص اين كه بمانند يا بروند هيچ گونه تضميني وجود نداد و همه چيز به آن بستگي دارد كه خود شما تا چه حد محتواي جذاب به آن ها ارائه دهيد. كانال داران در كمينه دريافت شان به ازاي هر يك كاربر 50 هزار تومان مطالبه مي كنند و اگر تيغ شان خيلي ببرد، به ازاي هر يك هزار بازديد 300 هزار تومان پول مي گيرند.
به اين نكته دقت كنيد كه رقم هاي پايين كاربرانتان را به شيوه تبادل با ساير كانال هاي پربازديد و معمولا با پست هاي فريب دهنده و دروغ به كانال شما مي آورند كه معمولا چندان هم ماندگار نيستند و سريع با كانالتان خداحافظي مي كنند ولي رقم هاي بالاتر با ارسال پيام انبوه اين كار را مي كنند و از فريب هم در اكثر موارد خودداري مي كنند كه همين باعث جذب مخاطبان ماندگارتري مي شود.

اهميت شبكه هاي اجتماعي

مدير شبكه هاي اجتماعي و دلايل اصلي نياز به آن

شبكه هاي اجتماعي در حال تغيير دادن روش هاي كسب و كار هستند. امروزه براي افراد و كسب و كارهايي كه هوشمندانه از شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنند نتايج و ثمرات بسيار شگفت انگيزي حاصل مي شود.  هر تجارتي مي تواند با به كارگيري فردي حرفه اي در حوزه تجارت الكترونيك، كليه امور شبكه هاي اجتماعي و ديجيتال ماركتينگ خود را به صورت بهينه اداره كند. اما متاسفانه صاحبين مشاغل اغلب جايگاه ديجيتال ماركتينگ را ناديده گرفته و مسئوليت هاي اين بخش را بين پرسنل شركت يا آشنايان خود تقسيم مي كنند. سرانجام وظايف ديجيتال ماركتينگ و مديريت شبكه هاي اجتماعي، كاركنان را كلافه و سردرگم كرده و بازدهي آنها را شديدا كاهش مي دهد.

دلايل زير بيانگر آن است كه چرا براي كسب و كار خود به يك مدير شبكه هاي اجتماعي نياز خواهيد داشت تا بتوانيد تمام بخش هاي كسب و كار خود را متحول كنيد.

به روز است و بر مبناي آخرين تغييرات و گرايش ها در حوزه ديجيتال ماركتينگ عمل مي كند

يك مدير باتجربه و حرفه اي در حوزه شبكه هاي اجتماعي با شور و شوق فراوان مسائل و تكنولوژي هاي مرتبط با وب و فضاي مجازي را دنبال مي كند. چنين فردي همواره از آخرين رويدادهاي روز دنياي شبكه هاي اجتماعي مطلع است و مي تواند سريعا بهترين موقعيت ها و بازارهاي پيرامون كسب و كار شما را شناسايي كند و تصميماتي هوشمندانه بگيرد.

نمايندگي كسب و كار شما در حوزه آنلاين است

يك مدير شبكه هاي اجتماعي نماينده اصلي تجارت شما در دنياي اينترنت است. وي روزانه از طريق كامنت ها و با تلگرام ضد فيلتر  پيام ها با مشتريان شما در تعامل است. يك مدير شبكه هاي اجتماعي همانگونه كه مي تواند كسب و كار شما را متحول و شكوفا كند، ممكن است باعث افت آن نيز بشود. اينجاست كه به كارگيري يك مدير حرفه اي، كارآزموده و متخصص در اين حوزه و  پخش نكردن اين وظايف بين كارمندان شركت اهميت خود را نشان مي دهد.

رشد مداوم

يك مدير شبكه هاي اجتماعي حرفه اي كه مسلط به بهينه سازي موتورهاي جستجوگر (SEO) و ديگر امور تخصصي مرتبط با دنياي ديجيتال است مي تواند نقش موثري در رشد مداوم شما در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي را ايفا كند.

آواي هميشگي برند شما

هر كسب و كاري روش و لحني منحصربفرد در ارتباط با مشتريان خود دارد كه مشتريان با آن آشنايند و خو گرفته اند. اگر مديريت شبكه هاي اجتماعي به عهده بيش از يك نفر باشد اين آواي يكتا به سادگي گم خواهد شد و به هويت برند شما لطمه وارد خواهد شد. داشتن يك مدير شبكه هاي اجتماعي از رخ دادن چنين موردي جلوگيري مي كند و تضمين مي كند كه آواي برند شما در راستاي استراتژي و برنامه بازاريابي كسب و كارتان به گونه اي پايدار حفظ شود.

جذب مشتريان جديد

امروزه عمده مردم براي يافتن محصولات،  مشاغل و يافتن پاسخ سوالاتشان به اينترنت متكي هستند. اينجاست كه يك مدير شبكه هاي اجتماعي كه در حوزه  دانش مرتبط با بازاريابي ماهر است مي تواند بسيار كارگشا باشد. كمپين ها، تخفيفات و تبليغات آنلاين اجزاي اصلي براي جلب توجه مخاطبان به برند شما هستند و نه تنها مي توانند باعث جذب مشتريان جديد شوند بلكه مي توانند گروه خاصي از مخاطبان را نيز هدف گيرند.

مديريت و پيگيري كمپين ها و دانلود تلگرام ضد فيلتر صرفه جويي

مدير شبكه هاي اجتماعي مي تواند با مديريت و پيگيري اصولي كمپين ها و سنجش كارايي هر كدام از اقدامات به كار گرفته شده، در وقت و پول شما صرفه جويي كند. اگر بتوان به كمپين هاي ناكارآمد پايان داد و در هزينه ها صرفه جويي كرد و كمپين هاي موفق را شناسايي نمود، مي توان سكوي پرتابي براي كسب و كار و برند شما ايجاد كرد.

  نشان دادن كسب و كار شما به عنوان يكي از تاثيرگذاران در صنعت

زماني كه كسب و كار شما حضوري مثبت و قوي در شبكه هاي اجتماعي داشته باشد، مي توانيد مطمين باشيد كه مشتريان شما را به عنوان يكي از تاثيرگذاران و پيشگامان صنعتتان خواهند شناخت و چنين امري منجر به افزايش وفاداري مشتريان نسبت به برند شما خواهد شد.

افزايش مشاركت مخاطبان با شبكه اجتماعي شما

زماني كه شبكه اجتماعي تان چيزهاي زيادي براي ارائه به مخاطب داشته باشد، طرفداران و  فالوئرهايتان تعامل بيشتري را با شبكه اجتماعي شما خواهند داشت. مدير شبكه اجتماعي تلاش مي كند تا خروجي شبكه هاي اجتماعي كسب و كار شما همواره سرشار از محتواهاي مفيد و جذاب و تكنيك هايي براي جذب بيشتر مشاركت و تعامل با مخاطبان باشد.

باركاري زياد مديريت شبكه هاي اجتماعي

مديريت شبكه هاي اجتماعي يك كار 24/7/365 است و چيزي نيست كه بتوان در آن وقفه اي ايجاد كرد. مداومت در فعاليت شبكه هاي اجتماعي و رصد هميشگي وضعيت برندهاي مرتبط پيرامون و گفت و گوهاي در حال انجام درباره كمپين هاي شما ضروري است. اكثر اوقات نياز به يك پلن محتوايي، وقفه و برنامه زمانبندي رسيدگي به اين امور داريد. براي اكانت هاي پرمخاطب و شلوغ، خصوصا زماني كه اكانت شما يك اكانت ارائه خدمات است، غالبا به يك تيم كاري چند شيفته نياز است.

وقتي صحبت از توليد محتواست، منظور اين نيست كه فلان روز جملات نقل قول به اشتراك گذاريد و روز ديگر گيف هاي جالب!!! (از چنين چيزي مخاطب چه ياد خواهد گرفت؟؟). امروزه شبكه هاي جزيي بخشي از موتورهاي جستجو هستند كه كاربران براي كسب اطلاعات درباره محصولات و خدمات از آنها كمك مي گيرند.

 يك يا دو شخص به تنهايي نمي توانند تمامي امور مرتبط با اداره يك اكانت اعم از پيش نويس كردن، توليد محتوا، كارهاي گرافيكي و پست گذاري را انجام دهند و براي اين كار به يك تيم باتجربه و حرفه اي نياز است. مدير شبكه هاي اجتماعي با تهيه برنامه كاري و بازاريابي متناسب با برند شما و  با هماهنگي و كنترل كارهاي انجام شده توسط تيم شبكه هاي اجتماعي، به انسجام و يكپارچگي فعاليت شبكه هاي اجتماعي كسب و كار شما كمك مي كند. همچنين با تهيه گزارش هاي مختلف از برندهاي موجود در صنعت شما، خط مشي كاري شركت و الگويي براي تصميم گيري و  انتخاب ابزار براي بهبود وجهه برند شما تلاش مي كند.