شبكه هاي اجتماعي در حال تغيير دادن روش هاي كسب و كار هستند. امروزه براي افراد و كسب و كارهايي كه هوشمندانه از شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنند نتايج و ثمرات بسيار شگفت انگيزي حاصل مي شود. هر تجارتي مي تواند با به كارگيري فردي حرفه اي در حوزه تجارت الكترونيك، كليه امور شبكه هاي اجتماعي و ديجيتال ماركتينگ خود را به صورت بهينه اداره كند. اما متاسفانه صاحبين مشاغل اغلب جايگاه ديجيتال ماركتينگ را ناديده گرفته و مسئوليت هاي اين بخش را بين پرسنل شركت يا آشنايان خود تقسيم مي كنند. سرانجام وظايف ديجيتال ماركتينگ و مديريت شبكه هاي اجتماعي، كاركنان را كلافه و سردرگم كرده و بازدهي آنها را شديدا كاهش مي دهد.
دلايل زير بيانگر آن است كه چرا براي كسب و كار خود به يك مدير شبكه هاي اجتماعي نياز خواهيد داشت تا بتوانيد تمام بخش هاي كسب و كار خود را متحول كنيد.
به روز است و بر مبناي آخرين تغييرات و گرايش ها در حوزه ديجيتال ماركتينگ عمل مي كند
يك مدير باتجربه و حرفه اي در حوزه شبكه هاي اجتماعي با شور و شوق فراوان مسائل و تكنولوژي هاي مرتبط با وب و فضاي مجازي را دنبال مي كند. چنين فردي همواره از آخرين رويدادهاي روز دنياي شبكه هاي اجتماعي مطلع است و مي تواند سريعا بهترين موقعيت ها و بازارهاي پيرامون كسب و كار شما را شناسايي كند و تصميماتي هوشمندانه بگيرد.
نمايندگي كسب و كار شما در حوزه آنلاين است
يك مدير شبكه هاي اجتماعي نماينده اصلي تجارت شما در دنياي اينترنت است. وي روزانه از طريق كامنت ها و با تلگرام ضد فيلتر پيام ها با مشتريان شما در تعامل است. يك مدير شبكه هاي اجتماعي همانگونه كه مي تواند كسب و كار شما را متحول و شكوفا كند، ممكن است باعث افت آن نيز بشود. اينجاست كه به كارگيري يك مدير حرفه اي، كارآزموده و متخصص در اين حوزه و پخش نكردن اين وظايف بين كارمندان شركت اهميت خود را نشان مي دهد.
رشد مداوم
يك مدير شبكه هاي اجتماعي حرفه اي كه مسلط به بهينه سازي موتورهاي جستجوگر (SEO) و ديگر امور تخصصي مرتبط با دنياي ديجيتال است مي تواند نقش موثري در رشد مداوم شما در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي را ايفا كند.
آواي هميشگي برند شما
هر كسب و كاري روش و لحني منحصربفرد در ارتباط با مشتريان خود دارد كه مشتريان با آن آشنايند و خو گرفته اند. اگر مديريت شبكه هاي اجتماعي به عهده بيش از يك نفر باشد اين آواي يكتا به سادگي گم خواهد شد و به هويت برند شما لطمه وارد خواهد شد. داشتن يك مدير شبكه هاي اجتماعي از رخ دادن چنين موردي جلوگيري مي كند و تضمين مي كند كه آواي برند شما در راستاي استراتژي و برنامه بازاريابي كسب و كارتان به گونه اي پايدار حفظ شود.
جذب مشتريان جديد
امروزه عمده مردم براي يافتن محصولات، مشاغل و يافتن پاسخ سوالاتشان به اينترنت متكي هستند. اينجاست كه يك مدير شبكه هاي اجتماعي كه در حوزه دانش مرتبط با بازاريابي ماهر است مي تواند بسيار كارگشا باشد. كمپين ها، تخفيفات و تبليغات آنلاين اجزاي اصلي براي جلب توجه مخاطبان به برند شما هستند و نه تنها مي توانند باعث جذب مشتريان جديد شوند بلكه مي توانند گروه خاصي از مخاطبان را نيز هدف گيرند.
مديريت و پيگيري كمپين ها و دانلود تلگرام ضد فيلتر صرفه جويي
مدير شبكه هاي اجتماعي مي تواند با مديريت و پيگيري اصولي كمپين ها و سنجش كارايي هر كدام از اقدامات به كار گرفته شده، در وقت و پول شما صرفه جويي كند. اگر بتوان به كمپين هاي ناكارآمد پايان داد و در هزينه ها صرفه جويي كرد و كمپين هاي موفق را شناسايي نمود، مي توان سكوي پرتابي براي كسب و كار و برند شما ايجاد كرد.
نشان دادن كسب و كار شما به عنوان يكي از تاثيرگذاران در صنعت
زماني كه كسب و كار شما حضوري مثبت و قوي در شبكه هاي اجتماعي داشته باشد، مي توانيد مطمين باشيد كه مشتريان شما را به عنوان يكي از تاثيرگذاران و پيشگامان صنعتتان خواهند شناخت و چنين امري منجر به افزايش وفاداري مشتريان نسبت به برند شما خواهد شد.
افزايش مشاركت مخاطبان با شبكه اجتماعي شما
زماني كه شبكه اجتماعي تان چيزهاي زيادي براي ارائه به مخاطب داشته باشد، طرفداران و فالوئرهايتان تعامل بيشتري را با شبكه اجتماعي شما خواهند داشت. مدير شبكه اجتماعي تلاش مي كند تا خروجي شبكه هاي اجتماعي كسب و كار شما همواره سرشار از محتواهاي مفيد و جذاب و تكنيك هايي براي جذب بيشتر مشاركت و تعامل با مخاطبان باشد.
باركاري زياد مديريت شبكه هاي اجتماعي
مديريت شبكه هاي اجتماعي يك كار 24/7/365 است و چيزي نيست كه بتوان در آن وقفه اي ايجاد كرد. مداومت در فعاليت شبكه هاي اجتماعي و رصد هميشگي وضعيت برندهاي مرتبط پيرامون و گفت و گوهاي در حال انجام درباره كمپين هاي شما ضروري است. اكثر اوقات نياز به يك پلن محتوايي، وقفه و برنامه زمانبندي رسيدگي به اين امور داريد. براي اكانت هاي پرمخاطب و شلوغ، خصوصا زماني كه اكانت شما يك اكانت ارائه خدمات است، غالبا به يك تيم كاري چند شيفته نياز است.
وقتي صحبت از توليد محتواست، منظور اين نيست كه فلان روز جملات نقل قول به اشتراك گذاريد و روز ديگر گيف هاي جالب!!! (از چنين چيزي مخاطب چه ياد خواهد گرفت؟؟). امروزه شبكه هاي جزيي بخشي از موتورهاي جستجو هستند كه كاربران براي كسب اطلاعات درباره محصولات و خدمات از آنها كمك مي گيرند.
يك يا دو شخص به تنهايي نمي توانند تمامي امور مرتبط با اداره يك اكانت اعم از پيش نويس كردن، توليد محتوا، كارهاي گرافيكي و پست گذاري را انجام دهند و براي اين كار به يك تيم باتجربه و حرفه اي نياز است. مدير شبكه هاي اجتماعي با تهيه برنامه كاري و بازاريابي متناسب با برند شما و با هماهنگي و كنترل كارهاي انجام شده توسط تيم شبكه هاي اجتماعي، به انسجام و يكپارچگي فعاليت شبكه هاي اجتماعي كسب و كار شما كمك مي كند. همچنين با تهيه گزارش هاي مختلف از برندهاي موجود در صنعت شما، خط مشي كاري شركت و الگويي براي تصميم گيري و انتخاب ابزار براي بهبود وجهه برند شما تلاش مي كند.
- دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹ | ۱۰:۵۸
- ۳۰ بازديد
- ۰ نظر