15 شبكه اجتماعي برتر جهان كدامند؟
مردم در هر نقطه از جهان براي استفاده از انواع شبكه هاي اجتماعي دلايل مخصوص به خود را دارند ولي اين نكته بسيار جالب است كه بدانيم كدام شبكه هاي اجتماعي توانستند سلايق و نيازهاي مردم جهان را بهتر درك كرده و درنتيجه محبوب تر گردند.
شبكه هاي اجتماعي پربازديد
1- فيسبوك (Facebook)
فيسبوك (Facebook) بزرگ ترين شبكه ارتباط اجتماعي (هم از نظر تعداد كل كاربران و هم اعضاي حقيقي ثبت شده) در سراسر جهان است. اين شبكه اجتماعي محبوب در فوريه سال ۲۰۰۴ تاسيس و در طي ۱۲ سال موفق به جمعآوري بيش از ۱.۵۹ ميليارد كاربر فعال ماهانه شد. بنا بر آمارهاي رسمي بيش از يك ميليون كسب و كار كوچك و متوسط از اين رسانه براي تبليغات تجاري خود استفاده ميكنند. فيسبوك در حال حاضر حدود 2 ميليارد و 10 ميليون فعاليت ماهانه توسط كاربرانش دارد.
2- يوتيوب (Youtube) و تلگرام ضد فيلتر
يوتيوب بزرگترين و محبوبترين رسانهي تصويري در بين شبكههاي اجتماعي است كه در ۱۴ فوريه سال ۲۰۰۵ با همكاري سه كارمند سابق پي پال تاسيس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قيمت ۱.۶۵ ميليارد دلار توسط كمپاني گوگل خريداري شد. اين وبسايت در حال حاضر بيش از 1 ميليارد و 500 ميليون بازديد ماهانه دارد.
3- اينستاگرام (Instagram)
اينستاگرام يك شبكه اجتماعي تصويري است. اين پلت فرم در ۶ اكتبر سال ۲۰۱۰ راه اندازي شد و بيش از ۴۰۰ ميليون كاربر فعال دارد و مالك اصلي آن هم فيسبوك است. تعداد بسيار زيادي از كاربران از اين شبكه براي پست كردن تصاوير سفر خود، دنياي مد، غذاهاي مختلف و مورد علاقه خود، هنر و ساير موضوعات مشابه استفاده ميكنند. يكي از دلايل محبوبيت اينستاگرام به واسطهي فيلترهاي منحصر به فردي است كه امكانات ويرايش عكس و ويديو را ايجاد ميكنند. تقريبا ۹۵ درصد كاربران اين شبكه عضو فيسبوك هم هستند و بدين ترتيب شما ميتوانيد با يك تير دونشان را هدف بگيريد. هم اكنون اينستاگرام حدود 800 ميليون بازديد ماهانه دارد.
4- توئيتر (Twitter)
توييتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسيس شد و دفتر اصلي آن در سانفرانسيسكوي كاليفرنيا است. شايد اين پرسش به ذهن شما هم رسيده باشد كه ارسال پست با استفاده از حداكثر ۱۴۰ كاراكتر درتوييتر، روش مناسبي براي تبليغات تجاري نيست اما بنا بر آمار، اين رسانهي ارتباط اجتماعي بيش از ۳۲۰ ميليون كاربر ماهانهي فعال دارد كه با استفاده از همين محدوديت ۱۴۰ كاراكتري اطلاعات خود را انتقال ميدهند. در زمينه تجارت، مشاغل مختلف از اين رسانهي پربيننده براي تعامل با مشتريان خود، پاسخدهي به سوالات آنها و انتشارآخرين اخبار استفاده ميكنند و همزمان تبليغات ويژه براي مخاطبين خاص خود را هم پيگيري ميكنند.
5- رِديت (Reddit)
يك شبكهي اجتماعي مربوط به اخبار و سرگرمي است. افرادي كه در اين سايت ثبت نام ميكنند ميتوانند پستها و لينكهاي مستقيم خود را ارسال كنند. كاربران همچنين قادر به سازماندهي و تعيين موقعيت خود را بر روي صفحات سايت با راي دادن هستند. ارسالهايي كه بيشترين راي مثبت را كسب كرده باشند در صفحات اول و يا اصلي سايت قرار ميگيرند. اين شبكه توسط دو هم اتاقي به نامهاي الكسيس اوهانيان و استيو هافمن كه از دانشجويان دانشگاه ويريجينياي آمريكا بودند، در سال 2005 تاسيس شد و در حدود يك دهه بعد تعداد كاربران ثبت شده در اين وبسايت بيش از 36 ميليون كاربر است و بازديد هاي آنلاين ماهانهي آن هم بيش از 250 ميليون نفر است.
6- واين (Vine)
واين يك شبكه اجتماعي موبايلي بين المللي براي آپلود و دانلود و اشتراك گذاري ويديو مي باشد كه توسط شبكه اجتماعي توييتر پشتيباني مي شود. واين اين قابليت را دارد كه شما بتوانيد ويديو هاي زيبا و كوتاه بسازيد و لحظات خوش خود را با تمامي دوستان خود اشتراك بگذاريد و آنها مي توانند ويديو شما را لايك كنند و نظراتشان را در رابطه با ويديو شما اعلام كنند . براي ضبط ويدئو خود كافي است به حالت دوربين برويد و با نگه داشتن انگشت خود بر روي صفحه نمايش ضبط ويدئو را ادامه دهيد. هنگامي كه انگشت خود را از روي صفحه برداريد ويدئو نيز متوقف مي شود و مي توانيد صحنه اي در شرايط ديگري را ضبط كنيد و در آخر نتيجه كار خود را با دوستانتان در توييتر به اشتراك بگذاريد. بازديد هاي آنلاين ماهانهي واين در حال حاضر بيش از 200 ميليون نفر مي باشد. در اينجا دانلود تلگرام ضد فيلتر قرار داده شده است .
7- پينترست (Pinterest)
پينترست (Pinterest) يك شبكه اجتماعي نسبتاً نوظهوري است كه در ماه مارس 2010 تأسيس شده است و در همين مدت به موفقيت خيره كننده اي دست يافته و توانسته با سبك و سياق جديدي كه دارد، كاربران زيادي را به خود جذب كند. پينترست مبتني بر عكس است كه بسيار مورد توجه قرار گرفته و به يكي از قطب هاي انتشار عكس در دنيا تبديل شده است. در پينترست مي توانيد به تعداد نامحدود براي خود آلبوم تصاوير ايجاد كرده و آنها را بين ديگران به اشتراك بگذاريد. پينترست براي تعداد و عناوين آلبوم ها و نوع عكس ها هيچ محدوديتي قائل نشده است. شما مي توانيد براي اهداف تبليغاتي و يا جذب بيننده براي سايتتان در پينترست فعاليت مي كنيد. اين سايت مانند يك بورد، تختهاي از تصاويري است كه شما ميتوانيد از سايتهاي ديگري كه از آنها ديدن ميكنيد، سنجاق يا پين كنيد.
8- اَسك (Ask.fm)
يك شبكه اجتماعي جهاني است كه در آن كاربران پروفايل خود را ايجاد مي كنند و مي توانند سوالاتشان را به ديگر افراد ارسال كنند. براي اولين بار اين يك نوع رسانه اجتماعي ناشناس بود كه باعث شد كه سوالات ناخواسته ارسال شوند. اين وبسايت در سال 2010 ايجاد شد و تاكنون توانسته و روز به روز پيشرفت كند و حدود 160 ميليون بازديد ماهانه را براي خود داشته باشد.
9- تامبلر (Tumblr)
تامبلر يك وب سايت و يك پلتفرم وبلاگ است كه به كاربران خود اجازه ارسال متن، عكس ها، فيلم ها، لينك ها، نقل قول ها و صدا را از طريق tumblelog مي دهد. كاربران مي توانند كاربران ديگر را دنبال، و يا tumblelog خود را خصوصي نمايند كه استفاده از خدمات آن بسيار ساده است. تامبلر 225 ميليون وبلاگ دارد و در حال حاضر حدود 115 ميليون فعاليت ماهانه در آن ثبت شده است.
10- فليكر (Flickr)
فليكر يكي از بزرگترين سايتهاي اشتراك گذاري تصوير و ويدئو، خدمات وب و جوامع آنلاين است كه توسط شركت ludicorp در سال ۲۰۰۴ ايجاد شد و درسال ۲۰۰۵ توسط ياهو خريداري شد. اين سايت به مرور به يك شبكه اجتماعي مبتني بر عكس تبديل شده است. فليكر تا به حال در مجموع 100 ميليون عضو ثابت و 112 ميليون بازديد ماهانه فعال دارد.
11- گوگل پلاس (Google Plus)
يازدهمين Google Plus يك شبكه اجتماعي ارائه شده توسط كمپاني گوگل ميباشد كه در سال 2011 معرفي شد. شبكه اجتماعي گوگل پلاس كه به G+ هم معروف است براي اشتراك گذاري عكس و متن و لينك مورد استفاده قرار ميگرد. شبكه اجتماعي گوگل پلاس داراي ويژگيهاي فراواني مي باشد. معمولا اكثر شبكه هاي اجتماعي براي اشتراك گذاري اطلاعات بين عموم اجتماع استفاده مي شوند ولي گوگل پلاس داراي ويژگي هاي خاصي براي بهبود كسب كار است. گوگل پلاس هم اكنون حدود 111 ميليون كاربر فعال بصورت ماهانه دارد.
12- لينكدين (Linkedin)
لينكدين يك شبكه اجتماعي حرفه اي است كه در سال 2002 توسط جف وينر ايجاد شد. اين شبكه اساسا براي بهبود كسب و كارهاي مختلف و آشنا كردن ديگران با آن ها طراحي شده است. با اين حال، استفاده از لينكدين تنها به اين موضوع محدود نمي شود و كاربران اين شبكه اجتماعي مي توانند از طريق آن، با افراد ديگري كه در حوزه كاري شان فعاليت مي كنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار كنند. گوگل پلاس هم اكنون حدود 111 ميليون كاربر فعال بصورت ماهانه دارد. لينكدين هم اكنون حدود 106 ميليون كاربر فعال بصورت ماهانه دارد.
13- وي كي (VK)
وي كي VK يك برنامه شبكه اجتماعي است كه تمام مردم دنيا را در كنار يكديگر جمع ميكند و به آنها كمك ميكند به راحتي با يكديگر ارتباط برقرار كنند. شما ميتوانيد در اين برنامه به دوستان خود پيام دهيد و ببينيد اوضاع زندگي آنها چطور است. شما همچنين ميتوانيد كارهاي ديگري نظير اشتراك گذاري عكس، تماشاي فيلم و گوش دادن به موسيقي را نيز انجام دهيد. وي كي هم اكنون حدود 95 ميليون كاربر فعال بصورت ماهانه دارد.
14- كلاس ميتس (ClassMates)
اين روزها انواع شبكههاي اجتماعي مورد استفاده قرار ميگيرد و در اين فضا اگر قصد داريد بهعنوان يك دانشجو از خدمات اين فضاها بهصورت تخصصي استفاده كنيد، Classmates را به شما پيشنهاد ميكنيم. اين فضا يكي از قديميترين شبكههاي اجتماعي در جهان محسوب ميشود كه رندي كونترادز در سال 1995 ميلادي آن را در قالب يك سرويس شبكهاي مشترك راهاندازي كرده بود و در سال 2010 شبكه اجتماعي تكامل يافته آن را ارائه نمود. اين شبكه اجتماعي بهگونهاي ساخته شده است كه تمامي اعضا بهراحتي ميتوانند دوستان مهدكودك، دبستان، متوسطه، دبيرستان و دانشگاه را در آن پيدا كنند و در حال حاضر حدود 57 ميليون كاربر فعال بصورت ماهانه دارد.
15- ميت آپ (Meetup)
وب سايت Meetup (ميت آپ) يك شبكه اجتماعي مجازي تأسيس شده در سال 2002 است كه امكان برقراري ملاقات هاي گروهي آفلاين در سرتاسر دنيا را فراهم مي كند. در Meetup كاربران مي توانند به جستجو و عضويت در گروه هاي مختلف پرداخته و با يكديگر در يك كلاب به صورت آفلاين ملاقات داشته باشند. گروه ها معمولاً در زمينه هاي كلي مانند سياسي، كتاب، سلامتي و بهداشت، فيلم، سرگرمي، شغل ها، بازي و ... ايجاد شده اند. در واقع Meetup مكاني است كه آدم هاي با علاقمندي هاي يكسان مي توانند يكديگر را پيدا نموده و به صورت مجازي با يكديگر ملاقات داشته باشند. اين شبكه در سال 2017 بيش از 32 ميليون كاربر و 280 هزار گروه در سراسر جهان دارد.
- شنبه ۰۲ اسفند ۹۹ | ۱۰:۴۵
- ۱۷ بازديد
- ۰ نظر